SHOCKWAVE

WAT IS SHOCKWAVE?

Shockwave is een techniek waarbij met schokgolven de pijnlijke zones behandeld worden. De geluidsimpulsen verplaatsen zich van het apparaat naar de pijnlijke gebieden die behandeld moeten worden. De stofwisseling en bloedcirculatie wordt door shockwave verbeterd. Het lichaam wordt dan gestimuleerd om de klachten te herstellen, zodat de pijn afneemt.

DE BEHANDELING

De fysiotherapeut start de behandeling met het onderzoeken van uw klachten. Dit wordt veelal gedaan in combinatie met echografie. Als de locatie duidelijk is wordt er op het te behandelen lichaamsdeel gel aangebracht. Deze gel helpt om de geluidsgolven beter over te brengen. Vervolgens worden de geluidsgolven via een behandelkop op het probleemgebied gericht. Per behandeling duurt dit ongeveer 5 tot 10 minuten. De behandeling kan worden aangevuld met andere technieken zoals manuele therapie of training.

BIJ WELKE KLACHTEN?

• Spier-Peesklachten
  • Gewrichtsklachten
  • Chronische schouderklachten
  • Chronische elleboogpijn (tennis – en golfersarm)
  • Hielspoor
  • Knieklachten
  • Achillespeesklachten

VERGOEDING

Shockwave therapie is altijd onderdeel van een fysiotherapiebehandeling. Hiervoor worden dus geen extra kosten in rekening gebracht. Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. En in sommige casussen vanuit de basisverzekering. Of uw behandeling wordt vergoed is dus afhankelijk van waar en hoe u verzekerd bent voor fysiotherapie. Controleer dit bij uw zorgverzekeraar.

AFSPRAAK MAKEN?

Binnen onze praktijk zijn Jasper de Gardeijn en Rens Smit gecertificeerd om Shockwave behandelingen uit te voeren. Wilt u meer informatie of heeft u een vragen? Neem dan contact op met onze praktijk via telefoonnummer 0416 23 56 12 of via info@medifysiokaatsheuvel.nl

Shockwave Kaatsheuvel

VOORDELEN VAN ECHOGRAFIE

• Geen negatieve bijwerkingen zoals bij medicatie
  • Behandeling van de oorzaak en niet van de symptomen
  • Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten) en snel effectief (binnen 4-6 behandelingen)
  • Heeft een bewezen effect bij (chronische) klachten
  • Stimuleert je lichaam om zelf de blessure te genezen

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Vul uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Amerikastraat 14
5171 PL Kaatsheuvel